کمپینگ و انرژی خورشیدی

مقاله کمپینگ و انرژی خورشیدی

کمپینگ و انرژی خورشیدی؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام طبیعت گردی یا کوهنوردی و یا کویرگردی، برای روشن کردن لامپ یا شارژ کردن تلفن همراه و یا برای استفاده از لوازم الکتریکی، نیاز به انرژی برق داشته باشید. اما در دل طبیعت خبری از سیم های برق و الکتریسیته نیست. پس راه حل چیست؟

راه حل این مشکل استفاده از انرژی های طبیعی مثل باد و خورشید است. بهترین گزینه پنل های خورشیدی هستند چرا که تنها با قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، الکتریسیته تولید می‌کنند. اما برای طبیعت گردی نمی‌توان از پنل های بزرگ خورشیدی استفاده کرد.

پنل های خورشیدی برای کمپینگ باید از نظر اندازه و توان تولیدی بهینه باشند. به طوریکه هم به راحتی قابل حمل باشند و هم توان مورد نیاز ما را تامین کنند.

در این وبلاگ به بررسی اندازه بهینه برای کمپینگ پرداخته ایم.

 

برای کمپینگ به چه اندازه پنل خورشیدی نیاز دارید؟

قابل توجه است که این فناوری از نظر کارایی و عملکرد همچنان در حال بهبود است و به شما این امکان را می دهد که پول بیشتری دریافت کنید. با این حال، تصمیم برای افزودن انرژی خورشیدی به مجموعه کمپینگ شما یک امر واضح است و معمولاً با این سوال شروع می شود: هنگام کمپینگ به چه اندازه پنل خورشیدی نیاز دارم؟ و کدامیک از محصولات موجود در بازار مناسب تر است؟

 

برای پاسخ به سوال بالا ابتدا باید بدانید:

  • روزانه چقدر انرژی مصرف می کنید؟
  • چقدر زمان برای تعویض آن دارید؟

حداقل اندازه پنل

به طور طبیعی، یخچال کمپینگ شما نقش مهمی در مصرف انرژی شما در یک دوره 24 ساعته دارد. با این حال، زمانی که متغیرهای زیادی در کار هستند، محاسبه این رقم می تواند دشوار باشد، از جمله: دمای محیط کار، زمان روز، چند بار باز و بسته کردن یخچال و البته دمای یخچال/فریزر دلخواه شما.

 

به طور معمول، یک یخچال کمپینگ 12 ولتی درجه یک ممکن است بین 30 آمپر در ساعت تا 45 آمپر در ساعت در یک دوره 24 ساعته استفاده کند. بسته به شرایط نور روز و همچنین موقعیت جغرافیایی شما، بیشتر کمپینگ ها بین 2 تا 7 ساعت انرژی خورشیدی قابل استفاده دارند.

 

با توجه به اینکه یک پنل 85 وات در شرایط ایده آل تقریباً 5 آمپر در ساعت تولید می کند، برای تکمیل 35 آمپر حداقل به 7 ساعت زمان نیاز دارید.

 

البته، محاسبه فوق به طور اساسی ساده شده و بر اساس حداقل الزامات است: اندازه یخچال، عملکرد، شرایط عملیاتی، و اینکه هر چند وقت یکبار شما به دنبال “یک آبجو بیشتر” هستید. علاوه بر این، محاسبات برای شرایط غیر ایده آل مانند:

  • شبنم / گرد و غبار روی پنل خورشیدی شما
  • هوای نیمه ابری
  • دمای محیط بالا و فشار اضافی روی یخچال شما
  • چند وسیله برقی را روشن می کنید و…
  • این واقعیت که شما باید همزمان با شارژ مجدد باتری کمکی خود، یخچال خود را روشن کنید

به همین دلیل است که اگر به حداقل نیازها فکر می کنید، بهتر است پنل را به یک واحد 120 وات / 150 وات ارتقا دهید.

 

علاوه بر این، افزایش اندازه پانل شما به تولید انرژی کافی برای تامین انرژی لوازم جانبی کمپینگ اضافی مانند روشنایی LED و/یا شارژر تلفن همراه کمک می کند. در برخی موارد، بسیاری از کمپینگ‌ها حتی ممکن است یک پانل 200 وات یا 250 وات را برای حاشیه اضافی انتخاب کنند.

 

با این حال، به خاطر داشته باشید که رگولاتور شما باید به این ظرفیت رتبه بندی شود، و چنین پانل ممکن است در مورد واحدهای غیر قابل انعطاف، غیرعملی بزرگ باشد.

 

استفاده از انرژی

هنگامی که شروع به محاسبه مصرف انرژی خود می کنید، مشخص می شود که بهینه سازی مصرف انرژی شما بسیار عملی تر از خرید بزرگ ترین پنلی است که در/روی وسیله نقلیه شما قرار می گیرد.

 

علاوه بر این، برخی از کمپینگ‌ها از یک اینورتر 220 ولتی برای تغذیه دوربین و/یا شارژر لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه متوجه شوند که اینورتر خود انرژی قابل توجهی می‌گیرد. در صورت امکان، به طور کلی بهتر است دوربین 220 ولت / شارژر لپ تاپ خود را با USB دوازده ولت جایگزین کنید. این به تنهایی می تواند نیاز به اینورتر را برطرف کند و مصرف انرژی شما را به نصف کاهش دهد.

 

با توجه به این نکته، اگر مجبور به استفاده از اینورتر هستید، عاقلانه است که توان خورشیدی خود را به یک پنل 200 واتی افزایش دهید، و در مقابل واحد PWM، از تنظیم کننده خورشیدی MPPT استفاده کنید.

به طور طبیعی، کاهش انرژی دیگر را می توان به شکل روشنایی LED کارآمد، و همچنین انتخاب یخچال و فریزر با عایق با کیفیت بالا، عملکرد کمپرسور و کابل برق با اندازه مناسب انجام داد. سایر نکات صرفه جویی در مصرف انرژی عبارتند از:

  • برای اطمینان از عملکرد بهینه آب بندی، ضامن های یخچال / فریزر کمپینگ خود را همیشه بسته نگه دارید.
  • هرگز وسایل را در اطراف تهویه یخچال قرار ندهید. انجام این کار باعث افزایش دمای کار و مصرف بیشتر باتری می شود.
  • دمای یخچال/فریزر کمپینگ خود را در حین رانندگی روی یک تنظیم پایین تنظیم کنید، سپس پس از رسیدن به کمپ، دما را روی یک تنظیم اقتصادی تر تنظیم کنید.
  • از پارک مستقیم وسیله نقلیه خود در زیر نور خورشید خودداری کنید.
  • یخچال کمپینگ خود را تا حد امکان پر نگه دارید.

 

آیا کیفیت پنل تفاوتی ایجاد می کند؟

بله، کیفیت پنل می تواند بر عملکرد و کارایی راه اندازی خورشیدی شما تأثیر بگذارد. پانل ها به طور معمول به دو گزینه تقسیم می شوند: تک کریستالی و پلی کریستالی. پنل های تک کریستالی به دلیل ساختارشان عموماً گران تر و عملکرد بهتری دارند. به عبارت دیگر: پنل های تک کریستالی به طور کلی انرژی بیشتری نسبت به اندازه خود تولید می کنند.

 

پکیج خورشیدی قابل حمل

اگر اهل کمپینگ های کوتاه مدت هستید و نیاز زیادی به انرژی الکتریکی ندارید میتوانید از سیستم های کوچکتری استفاده کنید که هم به راحتی قابل حمل باشند و هم پاسخگوی نیاز شما باشند.

تیم توانا الکترونیک محصولی را ارائه کرده است که قابلیت حمل آسان دارد و نیاز های ضروری به انرژِی الکتریکی را برطرف می‌کند. این پکیج دارای دو خروجی لامپ ۱۲ ولتی DC و شارژر تلفن همراه می‌باشد که با هر بار شارژ قابلیت روشن کردن دو عدد لامپ 12 ولت برای یک شب و شارژ تلفن همراه را دارد.

این پکیج هم با انرژی خورشید و هم با برق شهری شارژ شده و بدون نیاز به نصب و سیم کشی قابلیت استفاده دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *